Znáte 3 hlavní výhody CRM systémů?
Co je CRM systém?
CRM systém, z angličtiny Customer Relationship Management, je nástroj, který pomáhá řídit vztahy se zákazníky. Obsahuje údaje o zákaznících, díky kterým firmy mohou své zákazníky lépe poznat, dozvědět se více o jejich nákupních zvyklostech a předvídat budoucí poptávku. Například, které produkty a v jakém časovém intervalu daný zákazník nakupuje, a podle toho přizpůsobit rozesílání upomínkových e-mailů.
CRM systémy jsou proto obsáhlé databáze plné užitečných informací, které můžete shromažďovat a analyzovat. Najdete v nich kontaktní údaje, vzájemnou komunikaci a transakce.
3 hlavní výhody CRM systému
CRM podpoří nejen vaše obchodní, ale i marketingové a komunikační aktivity. V této části si posvítíme na jeho hlavní přínosy.
1. Automatizace
CRM systémy pomáhají především automatizovat procesy a šetřit tak čas a snižovat chybovost. Konkrétně jde o automatizaci:
- Prodeje – CRM program zbaví obchodníky administrativní zátěže a zajistí jim rychlý přístup ke kontaktům. Nebudou se tak zatěžovat dohledáváním nebo přepisováním informací – vše budou mít k dispozici na pár kliknutí.
- Marketingu – CRM zvládne roztřídit kontakty do jednotlivých zákaznických segmentů, vybrat prodejní kanály a následně zhodnotit marketingové kampaně.
- Zákaznické podpory – CRM systémy mohou obsahovat různé moduly pro efektivnější správu zákaznických nebo servisních center.
2. Evidence dat na jednom místě
Tuto funkci CRM systémů jsme už zmínili, ale jedná se o tu nejpodstatnější. Všichni, kdo k CRM mají přístup, mají k dispozici velký objem užitečných informací. Ať už se jedná o záznamy komunikace s konkrétním klientem, řešení problémů a jejich výsledek, nebo celou historii nákupů a prodejů.
Navíc budete mít všechna data v jednom nástroji – nebudou roztříštěná v excelových tabulkách, jiných programech nebo na několika discích apod.
3. Lepší spolupráce v týmu
Integrace CRM systému má pozitivní vliv i na samotný chod firmy.
- Zlepšení komunikace a procesů – data o zákaznících jsou snadno dostupná ostatním zaměstnancům v různých týmech, a to v reálném čase. Týmy tak mohou snadno spolupracovat a předávat si informace.
- Efektivnější rozhodování – díky CRM systému má management lepší přehled o aktuálním dění a může lépe plánovat strategie k dosažení maximálního zisku.
Kdy se vyplatí mít CRM systém ve své firmě?
Pořád si ještě nejste jistí, zda se vám nějaký CRM program ve firmě vyplatí? Tady je souhrn a seznam dalších důvodů, proč do něj investovat:
- Všechny informace budete mít na jednom místě.
- Poznáte lépe své zákazníky a jejich potřeby.
- Zlepšíte své služby.
- Zvýšíte spokojenost zákazníků.
- Budete předvídat chování zákazníků a jednoduše tak reagovat na budoucí poptávku.
- Zautomatizujete firemní procesy a ušetříte tím čas.
- Optimalizujete své marketingové i prodejní aktivity.
- Udržíte si zákazníky.
- Zvýšíte tržby a marži.
Když to shrneme, CRM systémy výrazně přispívají k růstu prodeje a posílení vztahů se zákazníky díky tomu, jak shromažďují a využívají zákaznická data. Usnadní práci, pomohou zvýšit produktivitu a umožní lépe porozumět potřebám vašich zákazníků. Zaměříte se tak na prodejní aktivity, které s největší pravděpodobností přinesou zisk.