Znáte 3 hlavní výhody CRM systémů?

Znáte 3 hlavní výhody CRM systémů?

Chcete porozumět tomu, co se skrývá v myslích zákazníků? Co stojí za jejich nákupními preferencemi a chováním? Odpovědí je CRM systém. Přečtěte si jeho výhody a přidejte se až k 74 % firem, které tvrdí, že díky CRM mají lepší přístup k datům svých zákazníků a mohou díky nim předvídat jejich kroky.

Co je CRM systém? 

CRM systém, z angličtiny Customer Relationship Management, je nástroj, který pomáhá řídit vztahy se zákazníky. Obsahuje údaje o zákaznících, díky kterým firmy mohou své zákazníky lépe poznat, dozvědět se více o jejich nákupních zvyklostech a předvídat budoucí poptávku. Například, které produkty a v jakém časovém intervalu daný zákazník nakupuje, a podle toho přizpůsobit rozesílání upomínkových e-mailů.  

CRM systémy jsou proto obsáhlé databáze plné užitečných informací, které můžete shromažďovat a analyzovat. Najdete v nich kontaktní údaje, vzájemnou komunikaci a transakce. 

3 hlavní výhody CRM systému 

CRM podpoří nejen vaše obchodní, ale i marketingové a komunikační aktivity. V této části si posvítíme na jeho hlavní přínosy. 

1. Automatizace 

CRM systémy pomáhají především automatizovat procesy a šetřit tak čas a snižovat chybovost. Konkrétně jde o automatizaci: 

  • Prodeje – CRM program zbaví obchodníky administrativní zátěže a zajistí jim rychlý přístup ke kontaktům. Nebudou se tak zatěžovat dohledáváním nebo přepisováním informací – vše budou mít k dispozici na pár kliknutí. 
  • Marketingu – CRM zvládne roztřídit kontakty do jednotlivých zákaznických segmentů, vybrat prodejní kanály a následně zhodnotit marketingové kampaně. 
  • Zákaznické podpory – CRM systémy mohou obsahovat různé moduly pro efektivnější správu zákaznických nebo servisních center. 

2. Evidence dat na jednom místě 

Tuto funkci CRM systémů jsme už zmínili, ale jedná se o tu nejpodstatnější. Všichni, kdo k CRM mají přístup, mají k dispozici velký objem užitečných informací. Ať už se jedná o záznamy komunikace s konkrétním klientem, řešení problémů a jejich výsledek, nebo celou historii nákupů a prodejů. 

Navíc budete mít všechna data v jednom nástroji – nebudou roztříštěná v excelových tabulkách, jiných programech nebo na několika discích apod.  

3. Lepší spolupráce v týmu 

Integrace CRM systému má pozitivní vliv i na samotný chod firmy.  

  • Zlepšení komunikace a procesů – data o zákaznících jsou snadno dostupná ostatním zaměstnancům v různých týmech, a to v reálném čase. Týmy tak mohou snadno spolupracovat a předávat si informace. 
  • Efektivnější rozhodování – díky CRM systému má management lepší přehled o aktuálním dění a může lépe plánovat strategie k dosažení maximálního zisku. 

Kdy se vyplatí mít CRM systém ve své firmě? 

Pořád si ještě nejste jistí, zda se vám nějaký CRM program ve firmě vyplatí? Tady je souhrn a seznam dalších důvodů, proč do něj investovat: 

  • Všechny informace budete mít na jednom místě. 
  • Poznáte lépe své zákazníky a jejich potřeby. 
  • Zlepšíte své služby. 
  • Zvýšíte spokojenost zákazníků. 
  • Budete předvídat chování zákazníků a jednoduše tak reagovat na budoucí poptávku. 
  • Zautomatizujete firemní procesy a ušetříte tím čas. 
  • Optimalizujete své marketingové i prodejní aktivity. 
  • Udržíte si zákazníky. 
  • Zvýšíte tržby a marži. 

Když to shrneme, CRM systémy výrazně přispívají k růstu prodeje a posílení vztahů se zákazníky díky tomu, jak shromažďují a využívají zákaznická data. Usnadní práci, pomohou zvýšit produktivitu a umožní lépe porozumět potřebám vašich zákazníků. Zaměříte se tak na prodejní aktivity, které s největší pravděpodobností přinesou zisk. 

Autor: Komerční článek

Novinky