Parfém jako dárek pro teenagery: Jak si poradit s výběrem
Vložte do výběru srdce i fantazii
Ponořte se do výběru parfému, jako byste jej sami vyráběli přímo na míru. U voňavek existuje řada možností, podle čeho vybírat, a široká nabídka může být až ohromující a jednoho přivést do rozpaků. Nenechte se ale vykolejit, ujasněte si základní charakteristiky, které vám snový parfém více specifikují a vytřídí možnosti. Nejdříve zvolte typ vůně: Parfém, parfémová voda a toaletní voda se liší obsahem vonných složek, tedy intenzitou vůně. Důležitou roli hraje i složení. K dostání jsou sladší, svěží či těžší vůně s různým základem (květinovým, citrusovým, dřevitým atd). A v neposlední řadě zohledněte vzhled flakonu a značku, která také může pomoci v rozhodování.
Zvolte parfém podle osobnosti
Určité typy osobností tíhnou k podobným druhům vůní, proto pokud chcete darovat opravdu osobní parfém, věnujte pozornost složení.
- Květinové vůně se zalíbí spíše křehčím bytostem, které vystihuje jemnost.
- Citrusové vůně působí svěže a divoce a skvěle se hodí pro nespoutané osobnosti, které se nebojí vyčnívat.
- Kořenité a dřevité vůně jsou těžší a smyslné, osloví každého, komu nejsou cizí orientální vůně se sladkými podtóny.
Přizpůsobte výběr nejčastějšímu použití
Různé typy voňavek se liší v intenzitě aroma a výdrži vůně, podle čehož se určuje jejich nejvhodnější použití. V létě se určitě vyplatí sáhnout po jemnějších toaletních nebo kolínských vodách, na večer jsou vhodné parfémy a intenzivnější parfémové vody.
- Parfémy obsahují 15–40 % esencí a vydrží i desítky hodin.
- Parfémové vody neboli Eau de Parfum obsahují 8–15 % aromatických látek a voní až osm hodin.
- Toaletní vody neboli Eau de Toilette jsou s 4–8 % vonných složek slabší, vydrží kolem tří hodin.
- Kolínské vody mají podíl vonných látek kolem 3–5 % a vyprchají již do 2 hodin od aplikace.
Vybírejte podle oblíbené celebrity nebo značky
Pokud v předchozích bodech tápete, zkuste vzít při výběru v potaz zájmy obdarovávaného teenagera, které o něm mohou mnoho vypovědět. Oblíbená značka nebo celebrita vám ukážou směr – ať už jde o značku dané celebrity, nebo o parfém, který oblíbená celebrita používá.
Veronika Decsy
Copywriter
Copywriterka s přesahem do SEO, která se psaním živí od roku 2017. Dokáže se vcítit do potřeb klienta a tvoří věcné a poutavé texty. Některé z nich můžete najít například na portálu produktvdetailu.cz.