5 tipů, jak si zachovat efektivitu při práci z domova

5 tipů, jak si zachovat efektivitu při práci z domova

Práce z domova vás straší ve snech? Neděste se jí. S našimi tipy budete efektivnější, produktivnější a hlavně spokojenější. Inspirujte se 5 pravidly, která vám pomohou uchopit home office ze správného konce!

Pravidlo číslo 1: Začínejte přípravou

Kdo je připraven, není překvapen. Víte, kolik času vám ušetří důkladná příprava na následující pracovní den? Pokud si dopřejete alespoň pár minut na přípravu práce a pracovního prostředí, zbavíte se stresu, předejdete komplikacím a bude se vám lépe usínat. Váš mozek totiž dobře ví, když máte něco rozdělaného. Vyhněte se tomu – uzavírejte každý den přípravou na další.

TIP: Pravidelně kontrolujte, zda máte všechny kancelářské nezbytnosti dokoupeny – od kávy nebo oblíbeného zeleného čaje až po kancelářské papíry a barvu do vaší domácí tiskárny. Cokoli vám dojde, může narušit váš harmonogram a roztříštit vaši pozornost.

Pravidlo číslo 2: Jak začnete svůj den?

Pyžamo stranou, jste přece v práci! Pojďte se s námi podívat na to, jak by mělo vypadat vaše ráno, i když se nechystáte do kanceláře. Velkou (a poměrně častou) chybou je, že se během home office vyhýbáte klasickým ranním zvykům a rutinám. Díky nim však váš mozek chápe, že startujete pracovní den. Nastavte si příjemné ranní rutiny, převlékněte se, dopřejte si drobné cvičení nebo meditaci. Uvidíte, že váš den se ponese v příjemnějším a produktivnějším duchu.

Pravidlo číslo 3: Pauza za pauzou? No jasně!

I když se chystáte vyrazit v dynamickém pracovním tempu, dejte si pozor na dodržování přestávek. Pravidelný odpočinek je důležitý pro vaši efektivitu a soustředění. Naplánujte si tedy nejen pracovní bloky, v jejichž čase se budete plně věnovat své práci, ale i přestávky. Výhoda práce z domova? Přece možnost trávit pauzu jakkoli. Chcete jít vyvenčit pejska? Nebo si zaběhat? A co třeba obědová jóga? Zkuste si svůj home office užít, právě tyto benefity jej povyšují na skvělý pracovní čas. Dáte tomu šanci?

Pravidlo číslo 4: Nebojte se zpětné vazby

Home office může být příjemný, proto je tak snadné sklouznout k nicnedělání nebo nedostatečné kvalitě. Pozor na prokrastinaci! To je ten důvod, proč je dobré říkat si o pravidelnou zpětnou vazbu a využít svou vlastní sebereflexi. Na konci pracovní doby se můžete ptát sami sebe: Odvedl jsem tu nejlepší možnou práci? Je něco, co můžu zítra udělat jinak? V čem se můžu zlepšit? A za co se můžu pochválit?

Pravidlo číslo 5: Uzavřete každý den

Máte padla? Skvělé! Je tu ale ještě jeden malý, avšak nezbytný krok. Úkol pro vás – oddělit svůj pracovní a osobní čas. Nezapomeňte si tedy vytvořit pár zvyků, které vám s tím pomohou. Můžete nejen uklidit své pracovní místo, ale dopřát si třeba krátkou relaxaci, sprchu nebo procházku. Co je to, čím byste nejraději oddělili pracovní čas od svého volného času?

Autor: Komerční článek

Novinky