Nejdražší parfémy, o kterých si většina smrtelníků může nechat jen zdát
Jak je možné, že parfémy mohou být tak závratně drahé? To závisí nejen na značce a struktuře, z níž je vůně vyrobena, ale také na kvalitě použitých surovin a zvláštnosti obalu či aranžmá, jak by se v případě nejdražšího parfému na světě spíše hodilo poznamenat.
Ty nejdražší parfémy jsou i velmi vzácné a je velice obtížné je sehnat. Vyrábí se jako unikáty nebo v omezené edici a právě malé množství tajemných vonných flakónů dělá parfém ještě vzácnějším.
Absolutní jedničkou ve světě parfémů je Shumukh, duch Dubaje
Parfém rozhodně nenajdete v kabelkách hollywoodských hvězd. Má totiž dost nepraktické balení. Jde vlastně o velice vzácné umělecké dílo.
Parfémy The Spirit of Dubai Parfumes od Nabeel jsou tou nejluxusnější značkou vůní ze Spojených arabských emirátů. A právě Shumukh od této značky je nejdražší a nejluxusnější parfém na světě, jehož cena je 1,3 milionu dolarů.
Tento unisex parfém je zapsaný v Guinnessově knize rekordů a je prezentovaný jako symbol Dubaje. Je ozdobený 3571 diamanty, zlatem, stříbrem, perlami, topazem a celé mistrovské dílo měří 1,97 m. Jde o kombinaci parfému a šperku. Celé dílo zpodobňuje 7 základních designových prvků vyprávějících příběh emirátů.
Pojďte se pokochat vůní uzavřenou v křišťálovém flakonu Murano, která je slavnou italskou značkou skla. Je zdobená zlatým sokolem, arabskými koňmi, růžemi a glóbusem. Právě zde je celkem 38,55 karátů diamantů, obří perly, 2,5 kg 18karátového zlata a 5,9 kg čistého stříbra. Celá kompozice je na polstrovaném stojanu.
Shumukh se skládá z nejjemnějších přírodních surovin pocházejících z nejvzdálenějších koutů země a vytváří vůni, která je nezapomenutelná i fascinující. Obsahuje tóny jantaru, santalového dřeva, pižma, vzácného čistého indického agarového dřeva, turecké růže, pačuli ylang-ylang a kadidla. Vůně podle odhadů vydrží na kůži déle než 12 hodin.
Samotnou vůni vytvořil ve Spojených arabských emirátech Asghar Adam Ali, předseda představenstva a hlavní parfémář značky Nabeel Parfumes Group. O „obal“ se postarali řemeslníci z Itálie, Francie a Švýcarska.
Shamukh byl vytvořený pro specializovaný trh a jde spíše o umělecké dílo, než o parfém.
Clive Christian No.1 Imperial Majesty
Komerčně dostupný nejdražší parfém je potom podle Guinnesových rekordů Clive Christian No.1 Imperial Majesty. Byl uvedený na trh v 10 lahvích v roce 2005 za 165 tisíc liber. Balení mělo 500 ml a v ceně bylo i doručení prostřednictvím Bentley.
Golden Delicious Million Dollar
V roce 2011 uvedla společnost DKNY na trh parfémovou láhev Golden Delicious Million Dollar o objemu 100 ml, vyrobenou ze žlutého a bílého zlata a pokrytou 2700 diamanty a 183 žlutými safíry. Slogan uváděl, že jde o první vůni na světě za milion dolarů. Láhev se prodala na aukci a výtěžek šel na charitu.
Le Monde sur Mesure
V roce 2018 se objevil parfém Le Monde sur Mesure francouzské společnosti Morreale Paris s láhví zdobenou 2 kg zlata a s 1000 diamanty, která byla prodána za 1,435 milionů liber.
V přepočtu na 1 ml parfému ale zůstává nejdražším parfémem Shamukh.
Zdroj: