Konec oblíbeného řetězce? České pobočky v ohrožení po slovenském debaklu
Proč Žabka na Slovensku končí?
Důvod je zřejmý, obchody neprosperují, spíše prodělávají. Tesco totiž, když Žabku odstartovalo, přišlo se zdánlivě geniálním nápadem. Následně se však ukázalo, že po pouhých třech letech provozu tento nápad zcela ztroskotal. O co šlo?
Vytvořit něco jako dceřinou společnost, která bude nezávislá, ale bude vedena pod obchodním řetězcem Tesco. Říká se tomu frančíza, či jinak franšízing. Společnost se domnívala, že to bude fungovat bezvadně. Jenže, jak nyní vychází najevo, nefunguje to vůbec.
Žabka ukončuje své působení z důvodu ekonomických výsledků. To v podstatě znamená, že podnik prodělává a ztráty nejsou zanedbatelné.
A jak se vedení Tesca rozhodlo, na Slovensku budou Žabky fungovat dál, jen pod názvem Tesco Expres, což je menší a někdy i mnohem dražší verze supermarketu Tesco. Na druhou stranu mají otevřeno podstatně déle, tudíž lidé nebudou muset navštěvovat večerky.
Situace v Česku je naprosto stejná, měnit se ale nebude
Dobře míněný nápad pomalu a jistě ztroskotává také u nás. Na Slovensku již supermarket padl, v Česku nás to může, ale zároveň nemusí potkat také. Nyní se můžeme jen dohadovat, jak to celé dopadne. Mluvčí společnosti Tesco Česká republika to však bledě nevidí. Tvrdí, že prodejny Žabka se zavírat nebudou a dokonce několik provozoven přibude.
Nutno však podotknout, že řetězec Tesco na Slovensku tuto změnu dlouho zamlčoval, a i když informace vyplula na povrch na poslední chvíli, neměl se ke komentování vzniklé situace. Zda budete věřit, že Tesco Žabku ponechá či že nakonec dojde k přejmenování prodejny, to je zatím ve hvězdách a vy si můžete udělat názor, jaký chcete.
Stejný osud Žabky je však dříve nebo později více než zřejmý, a to zejména kvůli velmi podobné ekonomické situaci. Ale kdoví, možná se s tím Tesco popere a v hlavách hlavounů se zrodí geniální nápad, který ne příliš příznivé nynější situaci Žabky dost pomůže.
O prodejny případně nepřijdeme, ale i z nich bude Tesco Expres
Spekuluje se, že jeden z možných dalších důvodů konce Žabky souvisí s tím, že v ní neplatí výhody, které můžeme získat na aplikaci výhod společnosti Tesco. Tesco totiž chce, aby jeho výhody byly hojně využívány, což nejenže lidem ušetří nějaký peníz, ale také poroste oblíbenost a tím pádem i hodnota společnosti.
Pokud tato změna skutečně nastane i u nás, je dost pravděpodobné, že své oblíbené zboží budeme muset nějakou dobu hledat, než si zvykneme. Na Slovensku se totiž mění patnáct prodejen z dvaceti devíti, což je větší polovina.
A jak to máte vy? Rádi nakupujete ve své prodejně Žabka nebo byste uvítali změnu a kartu výhod, které Tesco nabízí? Věříme, že se mezi námi najde hodně příznivců i odpůrců supermarketu Žabka, ale nakonec najdeme způsob, jak výsledek přijmout, ať už bude jakýkoli.