Karel Kovář: anomálie českých sociálních sítí – čtyřiadvacetiletý chytrý a sympatický kluk, který má vždy co říct
Kovy je svůj, a i když i on samozřejmě na své popularitě vydělává, vyvažuje to inteligentními názory a angažovaností pro dobré projekty.
Na svém hlavním youtuberovém kanále má přes 800 tisíc odběratelů. Většina z nich patří do silné populační kategorie 18-34 let. Ovlivňuje tedy lidi, kteří přichází do let, kdy budou tvořit základní skupinu ekonomicky aktivních obyvatel, a právě na nich bude záležet, kterým směrem tato země v budoucnu půjde.
Kromě YouTube působí na Instagramu a Twitteru.
Karel kvůli své aktivitě opustil i studium na vysoké škole, které pro něj nebylo zajímavé a tím více času má na své aktivity na sociálních sítích.
Mnoho svých plusových bodů získal v roce 2017, kdy vydal knihu, ve které se veřejně přiznal k homosexualitě.
Prostor digitálních sítí využívá k probírání společenských témat a politiky. Mluví o nebezpečných pastech sociálních sítí, o rizikovém chování uživatelů a samozřejmě i o praktických věcech, jako jsou finance atd.
V roce 2016 si odnesl ocenění „Bloger roku“ a od té doby sbírá další a další prvenství v různých anketách a žebříčcích.
V roce 2017 dostal jako jeden ze tří mladých lidí možnost vyzpovídat předsedu Evropské komise Jeana-Clauda Junckera. Z témat si vybral například migrační krizi nebo vztah EU a Turecka.
Aktivity mladého muže mají opravdu velký rozptyl. Kromě vážných témat se věnuje úspěšně i parodování zábavných pořadů, cestuje na zajímavá místa po celém světě a je zapojený do spolupráce s organizací „Člověk v tísni“. Letos měl na ČT2 pořad ohledně klesající úrovně moderní výuky ve školách.
Jak o něm napsal časopis Forbes: „Mladým dospělým pomáhá udělat si názor na svět.“ Tento časopis jej zařadil mezi 30 největších českých influencerů současnosti.