Jak se správně chovat při elektronické komunikaci v práci. Máme pro vás několik pravidel, která vám pomohou se neztrapnit
Každý chce efektivní komunikaci
Nezapomínejte na to, že není vhodné ztrácet čas nepotřebnou a zdlouhavou online komunikací. Proto vždy pište jasně, stručně, přehledně a efektivně. Žádná dlouhá nesouvislá souvětí, ale otázky rovnou k věci. Text by měl mít strukturu odstavců a tučných částí. Také není vhodné řešit v pracovní elektronické komunikaci soukromé záležitosti. Nejen, že si vaše zprávy může kdokoliv přečíst, ale nepřinášejí žádný užitek pro práci.
Jakmile máte tedy efektivní komunikaci v malíčku, přečtěte si další tipy:
- nevkládejte smajlíky do e-mailů a do prezentací (když se někdo usměje, tak se usměje sám od sebe a není nutné jej navádět smajlíky)
- nehádejte se přes e-mail a online komunikaci (již několikrát jsem byla dokonce svědkem toho, že byl z práce někdo vyhozen, protože dokonce i použil nevhodná slova při online hádce)
- neposílejte nikomu zprávy, které nejsou přínosné a zajímavé (ano, myslím různé řetězové zprávy a poslední dobou oblíbené rádoby vtipné obrázky a animace)
- nevyvolávejte zbytečné hádky a nevstupujte do cizí komunikace
Každý problém má své řešení
Všeobecně také platí důležité pravidlo pro všechny a tím je to, že jakýkoli problém či nedorozumění se musí vyřešit schůzkou. Každý zaměstnanec bude mít k dané situaci co říct a proto je zároveň důležité si vyslechnout všechny argumenty. Spor se díky schůzce vyřeší nadobro a nebude nutné se k němu v budoucnu vracet nebo na něj upozorňovat.
- Autorský text