Ještě jeden závod a začne letní pauza: Tohle se stalo v první polovině roku Formule 1

Ještě jeden závod a začne letní pauza: Tohle se stalo v první polovině roku Formule 1
Formule 1 je považována za královský motorový sport. Nejrychlejší auta jsou řízena jen těmi nejlepšími jezdci, a my diváci se můžeme kochat krásnými vozidly a hlasitými motory. Poslední roky sice Formule 1 ztratila napětí kvůli nýbrž nekončící dominanci Lewise Hamiltona, jenže letos je všechno jiné.

Hamilton pod tlakem

Brit Lewis Hamilton měl život ve Formuli 1 od roku 2014 (vyjma roku 2016, kdy měl težký boj s týmovým kolegou Nicem Rosbergem) hodně lehký. S více než jen dominantním autem ze stáje Mercedes vyhrál celkem 6krát mistrovství světa, a konkurence se za ním více nebo méně plížila. Ani Ferrari ani Red Bull nedokázali bojovat o mistrovství, i když několikrát dokázali vyhrát závody, přeci jen měli k dispozici vysoce talentované řidiče a několikanásobné mistry světa, jako třeba Sebastiana Vettela, Kimiho Räikkönena, Maxe Verstappena nebo Daniela Ricciarda.

Zdroj: Autor: cristiano barni / Shutterstock

Jenže letos máme jinou situaci. Poprvé šlape Red Bull na paty nadlidskému Mercedesu. Max Verstappen momentálně vede v mistrovství se sedmi body před Hamiltonem, a díky silnému druhému řidiči Sergiovi Perezovi má tato stáj i kompetentního jezdce pro vyrovnaný boj o titul mistrovství pro konstruktéra. A tlak, který je momentálně vyvinutý na Hamiltona, není obvyklý. Letos dělá tento bezpochyby geniální řidič hodně neobvyklých chyb. Je tedy možné, že letos konečně uvidíme nového mistra?

Napínavý boj o třetí místo týmů

Je jasné, že první dvě místa budou i na konci roku patřit Red Bullu a Mercedesu. O třetí místo je boj ale neuvěřitelně těsný. Ferrari (Charles Leclerc a Carlos Sainz), McLaren (Lando Norris, Daniel Ricciardo) mají nejlepší šance, ale i Aston Martin (Sebastian Vettel, Lance Stroll) a Alpine (Fernando Alonso, Esteban Ocon) potřebují jen jeden či dva dobré závody, aby mohli patřit do kruhu favoritů. Především Alonso v posledních závodech ukázal, že by mohl s ne nejsilnějším Alpinem zvládnout víc než doposud.

Další zajímavostí je budoucnost mladého talentu George Russella. Brit zatím jede ve velmi slabém Williams na posledních příčkách, i když v kvalifikacích pravidelně překoná zdánlivé hranice svého vozidla.

Druhá půlka sezóny bude zcela jistě zajímavá, takže se těšme na těsné souboje a hodně akce.

Zdroj: