Co je priorita, kampaň nebo krize? Vláda o tom ví své, známé influencerce zaplatila půl milionu za propagaci na TikToku
Co je důležitější? Přehledný systém kompenzačních bonusů, jakékoliv oživení ekonomiky, nebo volební kampaň? Vypadá to, že C je správně. Za propagaci na TikToku, Instagramu a YouTube zaplatila vláda půl milionu korun známé influencerce Anně Šulcové a Jakubovi Gulabovi, kteří připravují kampaň proti dezinformacím.
Morální povinnost influencerů
Jako influencerka cítí Anna Šulcová jistou morální povinnost šířit osvětu mezi mladou generací, a tak se rozhodla pro tento projekt. Ve spolupráci s Jakubem Gulabem pak měli společně kontaktovat Úřad vlády.
Anna Šulcová i Jakub Gulab popírají, že by se jednalo o volební kampaň. Podle nich se jedná o projekt, který má zacílit na mladší generaci a nastínit problém šíření dezinformací na internetu. Bezpochyby se o veliký problém jedná, načasování začátku této kampaně je ale trochu zvláštní. Částka 500 tisíc se prý čistě na propagaci videí na sítích, přičemž reklamní prostor bude zprostředkován společností Mediler Jakuba Gulaba. O společnosti toho není moc známo, byla založena teprve v listopadu 2020 s počátečním vkladem 1000 Kč.
Vladimír Vořechovský uvedl, že částku půl milionu korun vyčíslily obě strany společně a jedná se čistě o náklady na propagaci, nikoliv o honorář. Prý neměl důvod mladým talentům nepomoci.
Babiš neví co to je, ve videích se objeví i Roman Prymula
První video, které dvojice vydala, sdílel premiér Andrej Babiš na svém twitterovém účtu. Ke sdílenému videu napsal že je Strakovka na TikToku, i když on vlastně ani neví, co to je.
Do půlky února by se měly na sítích pravidelně objevovat videa z Úřadu vlády. Podle Vořechovského mají influenceři kontakty na různé politiky, například na Romana Prymulu. Ti by jim měli s natáčením pomoci.