Chanel N°5: Příběh parfému, který voní jako žena
Pro Coco to byla krásná vzpomínka z dětství spojená s bezpečím matčiny náruče. Parfému chtěla vtisknout tu nezaměnitelnou vůní prádla sušeného na slunci.
Byl rok 1920 a parfémy už nesloužily k tomu, aby je na sebe lidé nanášeli k potlačení zápachu vzniklého špatnou hygienou, jako v minulých stoletích. Coco chtěla svou vůní především probudit fantazii a parfém měl podobně jako oděv podtrhnout osobnost ženy, která si jej vybere.
Osudové setkání s ruským voňavkářem
V létě toho roku Coco trávila dovolenou na riviéře se svým milencem velkovévodou Dimitrijem Pavlovičem a ten ji seznámil se slavným voňavkářem Ernestem Bauxem, který byl také ruského původu. Tak vznikl nápad na parfém, který neměl vonět jako náruč květin, ale měl připomínat něžnou a jemnou vůni, kterou měla Coco ve vzpomínkách na matku.
Nepovedená vůně
Po dvou měsících Baux představil Coco deset vzorků vůní, které očísloval. Coco sáhla po tom s číslem 5. Baux se v ten okamžik zhrozil, protože zjistil, že jeho asistent vůni namíchal špatně a dal do ní moc ingredience, která vzniká fermentací cukru. Právě tato vonná složka připomíná mýdlo. O to větší překvapení voňavkáře čekalo, když si žena vybrala právě tuto „nepovedenou“ vůni.
Coco pozvala Bauxe na oběd a hned vůni použila, aby ji otestovala. Vůně se líbila, a tak vznikl Chanel N°5, který dělá ženám radost už 100 let.
A tak začala éra legendární vůně
Coco Chanel využila popularity parfému a v roce 1924 podepsala smlouvu s Pierem Wertheimerem, majitelem největšího kosmetického domu ve Francii. Ze spolupráce vznikla nová společnost Les Parfums Chanel, která provoněla celý svět.
Parfém je spojovaný s mnoha tvářemi celebrit. Současnou tváří parfému je francouzská herečka Marion Cotillard.